torsdag 29 augusti 2013

Möt Sixten

Jag har inte på något sätt kommit över min Bacillskrutt, som lämnade oss i somras. Min fina, fina pojk, så full av bus och påhitt. Men faktum kvarstår; vi måste ha en musjägare i detta hus, innan kylan och vintern kommer.

Så, jag började leta redan nu, för att kunna unna mig att ta god tid på mig. Jag visste vad jag ville ha. Gärna en pojk, kastrerad naturligtvis, lite äldre och lugnare. Lekfull och med jaktinstinkt. Och så var det viktigt för mig att det var en hittekatt, en hemlös liten rackare som verkligen behövde ett nytt hem.

Jag tittade in på Katt i Borås´ hemsida och hittade två sköna lirare på en gång. Jag mailade Katt i Borås och berättade lite om mig själv, min familj och vilken typ av katt vi letade efter. De två jag hade spanat in var innekatter och ville gärna fortsätta att vara det, istället blev jag tipsad om en kramgo pojk vid namnet Sixten. Egentligen var han lite yngre än vad jag letade efter, men efter att ha träffat denna kille var man såld. Så mycket kärlek, kramar och pussar i en och samma katt går nog inte att finna.

Så, varmt välkommen till oss Sixten. Ta nu god tid på dig att lära känna oss, våra kattdamer och vår gård, så att du i vinter kan hålla huset fritt från möss.


Sixten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar