fredag 2 augusti 2013

Semester

Jag stickar stickar stickar. Kilometer efter kilometer av garn. Sockar. Att värma både fötter och vader i vinter. 
Färdigvalt garn till färdiga beskrivningar. Bara att falla in i mallen och göra som alla andra. 

Och jag tänker tänker tänker.
På livet. Döden. Stort. Smått. Gården. På allt som måste göras, på allt som jag vill hinna med och på tiden som aldrig räcker till. På vad jag vill göra när jag blir stor och är jag stor nu? När blev jag det? Jag är fortfarande liten och rädd och i ganska stort behov av att bli omfamnad och lugnad.

Och så tänker jag på den där lille katten. Som trillade in i mitt liv på ett bananskal. Som tog mig med storm och vände upp-och-ned på såväl blomkrukor som på mitt hjärta. Och som, på grund av sin naiva, barnsliga och obetänksamma personlighet, fick så kort tid hos oss.

Stickar och tänker. Stickar och tänker.

1 kommentar:

  1. Åh vilket underbart garn.. Färdigt på rulle och bara att sticka på eller en massa kapning, knytning osv?? Har katten eran gått bort?senaste tillkomningen?! Massor med kramar <3

    SvaraRadera