måndag 21 oktober 2013

KAL - Green Memories

För ett tag sedan blev jag inbjuden till en KAL - Green Memories.
En fantastisk mössa med matchande puls-/handledsvärmare, stickade i ett tunnt, tvåtrådigt ullgarn.

Det blev många nyheter för mig:
- Första gången med mönsterstickning.
- Första gången med flerfärgsstickning (mer än randat alltså).
- Helt ny "cast on" (påmaskning?).
- Första gången att sticka efter diagram.

Jag är faktiskt väldigt nöjd, även om jag kanske skulle göra en storlek mindre om jag gjorde den igen (vilket jag faktiskt planerar att göra).

Känner du dig sugen på att prova på en du också, finns beskrivningen att köpa här.


*KAL = knit-along - betyder helt enkelt att man stickar samma sak tillsammans, fast på var sitt håll.


Min version av Green Memories

Lite "baggy" i modellen
Bakifrån
Uppifrån   
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar