onsdag 4 december 2013

Regn och gynstolar, en helt vanlig onsdag

Idag tänkte jag inlett dagen med ett bittert inlägg om att det är onsdag, att det regnade och att jag skulle på gynekologisk cellprovskontroll.
Men nu gör jag inte det. Jag kunde helt enkelt inte med. Det är en sån oerhörd förmån att var tredje år få kallas till cellprovskontroll, där man för en fjuttig hundralapp kan upptäcka cellförändringar som skulle kunna leda till livmodershalscancer.
Det är en sann plåga att ligga där i gynstolen, men alternativet skulle kunna vara så mycket värre. Därför tänker jag idag stället vara glad över att jag fick gå på cellprovskontroll.

När jag ändå var inne i det positiva tankespiralerna, kunde jag snabbt konstatera att onsdagar inte är värre än någon annan dag och att regnet inte alls var iskallt utan ganska milt.


Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar