onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år

2013 har varit ett bra och händelserikt år och jag ser fram emot 2014. Ny utbildning väntar för mig, några enstaka kurser som rör mina intressen, nya bekantskaper, nya skolkamrater, nya projekt hemma, en ny vinter, vår, sommar och höst.

Jag har inget som helst intresse i att avlägga nyårslöften, men vill ändå komma med en önskan och förhoppning. Jag hoppas att jag under 2014 kan bli en bättre och mer medveten konsument.

Underbara Clara skrev i december ett blogginlägg om den epidemi som råder inom secondhandshoppingen. Att många visserligen köper begagnat och second hand (vilket är bra, naturligtvis), men ändå överkonsumerar och shoppar för shoppandets skull.

Jag hoppas att jag, under 2014, kan minska på shoppandet. Göra mer medvetna val. Shoppa nödvändigheter (och då helst second hand) men skippa nöjesshoppingen. Jag hoppas att jag kan "kosta på mig" att köpa och välja kvalitet och miljövänligt framför kvantitet och dålig kvalitet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar