fredag 24 januari 2014

Skratta inte åt mina drömmar!

... skulle jag vilja dela ut ett antal rövsparkar.
Till er/de som tycker att det känns okej att STÄNDIGT skratta åt och håna mitt hem, vår gård och våra drömmar.

Ja, vi har byggmaterial liggandes i drivor, även inomhus. 
Ja, vi har en del påbörjade projekt ( som vi jobbar på och med) och nej, vi undviker inte hantverkare för att vi är snåla.

När ni kommer med spydiga kommentarer över detta, är det mitt liv ni hånar.
När ni skrattar åt våra projekt är det våra drömmar ni skrattar åt.
Och när ni får mig att skratta med, för att inte verka dum i huvudet, eller för att jag inte orkar försvara mig, så ska du veta att jag gråter i bilen på vägen hem.

Vi gör olika val i livet. Det behöver inte nödvändigtvis finnas ett rätt och ett fel val.

2 kommentarer:

  1. Men vad är det för dumma idioter som gör så?!

    Tycker ni är beundransvärda som orkar ha massa drömmar och faktiskt uppfylla flera av dom.

    Skrattar bäst som skrattar sist! De är avis!

    Kram till dig!
    Mia

    SvaraRadera