fredag 31 januari 2014

Vårlängtan

Igår drabbades jag av akut vårlängtan, samtidigt som jag faktiskt uppskattar att vintern äntligen är här, på riktigt. När jag ändå skulle handla lite mjölk och ägg, passade jag på att köpa lite fina blommor att ställa hemma, som en påminnelse om att våren faktiskt kommer snart.

Pärlhyacinter


Våren kommer bli minst sagt fulltecknad för min del. Förutom skolan och ett extrajobb, gård och familj, har jag bokat in mig på ett antal kurser. Nästa helg skall jag på en grundkurs i smide.
Under en helg i mars skall jag lära mig att verka hästhovar och varje onsdagkväll från nästa vecka, skall jag gå en grundkurs i klassisk hatha yoga. Det kommer med största sannolikhet bli en hektisk men fantastiskt rolig och lärorik vår för mig. Men ibland undrar jag vad jag har gett mig in på.. 


Läckra tulpaner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar