tisdag 14 oktober 2014

Återbruk: Virkad sittpuff

Hösten är här! Och jag älskar den! Jag älskar rgerna på träden, temperaturen, vindarna och mörkret. Man kan med gott samvete tända ljus, lyktor och aromalampor, lägga mer tid på att sticka och skruva på symaskinen eller krypa upp i en fåtölj med en bra bok (mestadels studielitteratur för min del, men ändå).
Under sommaren virkade jag en sittpuff av gamla mattrasor. Perfekt när man ska sitta med barnen på golvet och leka med järnvägar eller bygga med klossar.























Jag tycker dessutom om att "boa" i trädgården inför vintern. Att klippa gräset en sista gång, kratta bort löv och rensa ur odlingslådorna. Plocka undan dammpumpen och lägga undan hammockens dynor. Det känns... mysigt. Fridfullt. Rogivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar