onsdag 31 december 2014

Nyårsafton!

2014 var året då...

... jag började studera igen. Det känns så rätt, så härligt, löjligt fantastiskt. Som att jag har funnit min plats i livet. Det mesta jag får lära mig är sjukt intressant. Jag älskar att vara på skolan och njuter extra mycket av biblioteket klockan 08, när det precis har öppnat och inte så många andra har hittat dit.

... jag plötsligt blev av med en del av min barlast av ångest och depression. Även om det är långt ifrån depp-fritt, mår jag bättre än någonsin just nu.

... jag plötsligt hittade en bok som kanske, kanske gav mig förklaringen till många frågetecken i mitt liv. En bok som ledde mig vidare till en hemsida och en Facebooksida, som gav mig nya bekantskaper och nya insikter. Nu kan det bara bli bättre.

... jag började bry mig om mig själv. Bry mig om min kost, min hälsa och mitt mående. Jag måste fortfarande bry mig mer, ta hand om mig själv, våga säga nej och våga säga ja. Men jag har tagit några inledande steg och det känns bra. Väldigt bra.

... jag kom igång ordentligt med stickandet. Det flyter på, känns bra, spännande och roligt. Jisses vad jag kommer att sticka under 2015.

Jag önskar er alla ett helt fantastiskt 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar