fredag 2 januari 2015

"Du har ett paket att hämta..."

Jag älskar sms-aviseringar. Bokpaket att hämta. Som på julafton. Jag förespråkar visserligen minskad konsumtion och en hel del av böckerna försöker jag att köpa begagnat. Och böcker behöver jag ju, för att göra ett bra jobb i skolan. Och för att bära med mig i mitt framtida yrkesliv.
Och det är med någon form av skräckblandad förtjusning som jag hämtar ut bokpaket på posten. Förtjusningen över alla nya intressanta böcker överträffar dock skräcken som omfamnar mig när jag tittar på fakturan. Det väntar en härligt spännande termin (kursen heter Barn, kultur och kommunikation - i ett förskoledidaktiskt perspektiv) på skolan, med lek, matematik, pedagogisk dokumentation samt språk och kommunikation i fokus. Jag längtar!


1 kommentar:

  1. "Läsa vettig bok
    gör dig riktigt klok!"

    SvaraRadera