fredag 13 februari 2015

Jag vill så mycket mer

Det här är inget självömkande inlägg. Basåattnivet.

Jag tror, att det in min bröstkorg, bor en galet känslosam konstnär. En konstnär som vill, längtar efter och behöver uttrycka sig. I papper, på canvas, med färger, former,  i lera, textil och naturmaterial. Och jag kan inte. Ni kommer protestera "men Ida,  du som är så duktig på...".
Ja, jag kan rita teckningar som imponerar på barnen, virka en mössa och göra en juste play doh-deg. Men det blir inte min bröstkorgs-konstnär det minsta imponerad av. 

Den kräver så mycket mer och jag kan inte. Kan inte, kan inte. 

Och vissa dagar är det så förbannat trångt där inne i bröstkorgen. 


Tja. Jag ville bara få det ur mig. Tycker inte så fasligt synd om mig själv och ser att jag är bra på så mycket annat. Men just idag längtar jag efter mer. Puss på er och trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar